Filip Białokozowicz i Maciej Stryjewski, uczniowie IV klasy Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku zostali laureatami Międzyszkolnego Konkurs Tworzenia Gier Komputerowych Invent Your Game 2022 z hasłem przewodnim : „Co skrywasz pod maską?”. Pokonali konkurencję tworząc grę wykorzystującą animacje 3D pod tytułem „Maska Lomri”.
– Po założeniu maski część obiektów znika, a część się pojawia i w ten sposób chciała przejść grę do końca poziomów – wyjaśnia Maciej Stryjewski, współtwórca zwycięskiej gry „Maska Lomri”. Razem z Filipem Białokozowiczem grę oparli o dostępny w sieci silnik Unity. Żeby przejść kolejny poziom, trzeba rozwiązać łamigłówkę logiczną, co pozwala zdobyć magiczną maskę i pokonać wirtualne bariery.
– Jesteśmy zaszczyceni naszym zwycięstwem, uważamy że mieliśmy dobrą konkurencję – wszyscy się postarali ze swoimi grami – dodaje Stryjewski.
Filip Białokozowicz i Maciej Stryjewski dalszą edukację chcą kontynuować na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej.
Daniel Filipowicz i Norbert Karalus z klasy II H Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku zdobyli drugie miejsce w konkursie Invent Your Game 2022 projektując zgodnie z hasłem konkursu grę o nazwie „Mask Trial”.
To dwuwymiarowa platformówka. Opowiadają o niej: Główny bohater wyruszył w podróż pełną przygód, by dowiedzieć się kim tak naprawdę jest. Miał na sobie maskę, której nie mógł zdjąć. Natrafił na tajemniczą, białą strukturę, rozciągającą się przez setki kilometrów w lewo i w prawo. Była ona również niezwykle wysoka, mierzyła przynajmniej kilkaset metrów. Przed nim znajdowały się drzwi, nad którymi widniał napis „By przedostać się na drugą stronę tego obiektu, musisz przejść 10 prób – wtedy poznasz też samego siebie”. Bohater, choć niezadowolony ze swojego losu, postanowił przejść przez te tajemnicze drzwi. Być może będzie mógł zdjąć swoją maskę… Po przejściu znajdujemy się w naszej grze. Cała historia jest tajemnicza a w niektórych momentach nawet straszna.
Uczniowie już teraz planują udział w przyszłorocznym konkursie i poszerzanie wiedzy z dziedziny programowania.
Trzecie miejsce zajęli Piotr Jarzębski i Mateusz Małyszko. Stworzyli grę „Łukasz Niebopiechór: Paprykarz i Maska”. Jak sami wyjaśniają: Gracz wciela się w Łukasza Niebopiechóra, który żyje w małej wiosce „Nieopodal”. Pewnego dnia jego życie wywraca się do góry nogami, ponieważ zamaskowany łotr ukradł z lokalnego spichlerza cały zapas paprykarzy szczecińskich. Łukasz ruszył w pogoń za złodziejem, aby przywrócić odwieczny porządek rzeczy.
Konkurs po raz kolejny zorganizowali nauczyciele z Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku.
– Człowiek staje się dobrym programistą, kiedy to programowanie jest pewną pasją, a cóż można fajniejszego pisać niż po prostu programy rozrywkowe jakimi są gry – przekonuje mgr inż. Wiesław Gabrel, nauczyciel z Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku. – Kreatywność uczestników konkursu jest wielka, ale też staramy się wymyśleć takie hasło konkursu, żeby były otwarte. Co roku robimy plebiscyt na hasło przewodnie naszego konkursu. W tym roku zwyciężyło: „Co skrywasz pod maską?”
Konkurs od początku odbywa się pod patronatem rektora Politechniki Białostockiej.
– Mam nadzieję że przyszła edycja konkursu będzie cieszyła się jeszcze większą popularnością i zapraszam wszystkich uczniów szkół województwa podlaskiego żeby w tym konkursie wystartowali – zachęca mgr inż. Wiesław Gabrel.
(jd)