// tylko V12 // tylko V13 i nowsze
Zaznacz stronę

Wielu czekało na ten moment. Po 2 latach nieobecności BialJam znowu wrócił do gry! Na 6. edycję konkursu Politechniki Białostockiej przyjechali uczestnicy m.in. z Wrocławia, Poznania, Warszawy, Łodzi, a nawet z Czech. 11 zespołów stanęło do walki w programowaniu gier. Orężem były kody i algorytmy, tarczą – grafika 3D! Po 48 godzinach maratonu zaprezentowali efekty swojej pracy, które oceniło Jury konkursowe oraz Publiczność.

🎮Trochę niewyspani, ale w dobrym nastroju i apetytem na wygraną. Po 48 godzinach maratonu programowania gier na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej, uczestnicy mogli w końcu zaprezentować Publiczności i Jury swoje gry. Nie brakowało im inwencji, umiejętności i zdolności graficznych. Było więc przecinanie promienia negatywnej energii, inteligentna bomba, lepienie bałwana, słitaśne kaczki, a nawet psychodeliczna ryjówka. Drobne „errory” zdarzały się, ale nie przeszkodziło to w stworzeniu naprawdę ciekawych propozycji gier – poziom był niezwykle wyrównany.

👾A jak wyglądał cały maraton? Jak w grze. Zawodnicy przechodzili od jednemu poziomu, do kolejnego. Zaczęło się od piątkowej rejestracji, w której uczestnicy otrzymali pakiet „wellcome pack” i zgłosili swój indywidualny lub drużynowy udział.
O godz. 12.00 zostali oficjalnie powitani przez Organizatorów. Inauguracji konkursu towarzyszyła prelekcja Dawida Kozłowskiego, Head of QA w Agencji PR Galaktus. Spotkanie dotyczyło tajników programowania gier, począwszy od rynkowych trendów, po pracę testera.

🌡Temperatura zaczęła wkrótce rosnąć. I to nie za sprawą aury. Zbliżał się bowiem termin podania tematu GameJamu i startu konkursu. W tym roku motywem przewodnim było „Rozmiar ma znaczenie” – o czym zdecydowali sami uczestnicy w głosowaniu online. Od tego momentu drużyny mogły już zacząć myśleć nad koncepcją. Strategie pracy nad grą były różne. Jedni udawali się do sal komputerowych (udostępnionych przez Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej), drudzy wybierali miejsca odosobnienia, a jeszcze inni – całkiem na luzie, na leżaczkach – wymyślali pomysł na własny wirtualny świat. Część uczestników była na BIalJamie pierwszy raz, ale byli również obecni ci, którzy pamiętali poprzednie edycje. Wszyscy zgodnie chwalili swietną atmosferę, ale i współpracę między drużynami.

🍕O godz. 22 zostały zamknięte drzwi na Uczelnię. Drużyny Herosów BialJamu wcale nie miały jednak zamiaru spać. W ich żyłach płynęły strumienie kodów, które nie pozwalały im przestać programować. Noc więc była pracowita. Kolejny dzień był nie mniej intensywny. Drużyny dwoiły się i troiły, aby udoskonalić mechanizm i grafikę. Tak jak w każdej grze, gracze musieli uzupełniać zasoby. Doładowywali więc energię free pizzą, tostami, kanapkami i napojami.

⚔Niedziela była dniem finalnego starcia programistów. Dopracowywano ostatnie detale. O godz. 13.00 zamknięto część konkursową i rozpoczęto etap prezentacji prac. Uczestnicy pokazali publiczności efekty swojej pracy, najpierw na auli, później – już w praktyce, przy stanowiskach komputerowych. To był czas dla Jurorów, by wyłonić zwycięzców.
W skład Jury weszli studenci oraz wykładowcy Wydziału Informatyki PB: mgr inż. Izabela Kartowicz-Stolarska, dr inż. Łukasz Gadomer.
Po burzliwej naradzie wydali werdykt, czemu towarzyszył spektakularny wjazd recyklingowo-hand-made’owego wozu na aulę wraz z certyfikatami uczestnictwa, dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi, takimi jak planszówki, akcesoria komputerowe, worki, szklane butelki, czy zestawy Lego.

A kto wskoczył na najwyższy level w programowaniu podczas BilaJam2022? Oto lista zwycięzców i wyróżnionych w konkursie Politechniki Białostockiej:

  • I miejsce – zespół Hot Potato za grę „Fortress”
  • II miejsce – zespół Egid Studio za grę „Duck Duck”
  • III miejsce – zespół Angry Angel Games za grę „Flea Man”

Nagroda publiczności: zespół Hot Potato za grę „Fortress”

Nagroda za najlepsze wykorzystanie tematu dodatkowego: zespół Hot Potato za grę „Fortress”

Wyróżnienia:

  • Kategoria muzyka – zespół Egid Studio za grę „Duck Duck”
  • Kategoria grafika – zespół Kiwi Pasta za grę „Snowperson Builder”
  • Kategoria dynamika rozgrywki – zespół Wojownicy Tekstylności za grę „Nitrogen”
  • Kategoria gra CO-OP – zespół Kiwi Pasta za grę „Snowperson Builder”
  • Kategoria najlepszy dubbing – zespół MSB za grę „Psycho Shrew”
  • Kategoria retro – zespół Zwickau za grę „Inflation Ball”
  • Kategoria wykorzystanie nowoczesnych technologii – zespół Makrohard za grę „Size doesn’t exist. It’s only perception of a human mind”.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom niesamowitej energii, umiejętności i pomysłów! Wielkie gratulacje dla zwycięzców!
Wielkie brawa dla Organizatorów za świetną atmosferę i serce wniesione w organizację konkursu.

Dziękujemy również Partnerom, którzy wsparli inicjatywę organizacji BialJam i sponsorowali nagrody.

Organizatorzy: Politechnika Białostocka, Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, Samorząd Studentów Politechniki Białostockiej, Polskie Towarzystwo Informatyczne Oddział Białostocki

Partnerzy: PyStok

Sponsorzy: Softserve, Galaktus, Transition Technologies PSC, Grupa ZPR Media, Netstation, DS 360